45 0 Rs 046958 24 Rsz presuda
BOSNA
I HERCEGOVINA
FEDERACIJA
BOSNE I HERCEGOVINE
BOSANSKO-PODRINJSKI
KANTON GORAŽDE
KANTONALNI
SUD U GORAŽDU
Broj:
45 0 Rs 046958 24 Rsž
Goražde,
04.12.2024. godine
Kantonalni sud u Goraždu,
u vijeću sastavljenom od sudija: Bjelović Milijane, predsjednice vijeća, Bičo
Edina i Đajić Tanje, članova vijeća, u pravnoj stvari tužiteljice K.H. iz G., ul. ...,
zastupane po punomoćniku Muminović Esadu, advokatu iz Goražda, protiv tužene Javne ustanove Osnovna škola Husein ef. Đozo
iz Goražda, zastupane po punomoćniku Muhić
Nedimu, advokatu iz Sarajeva, radi poništenja odluke i isplate potraživanja, vrijednost spora 3.000,00
KM, rješavajući o žalbi tužiteljice izjavljenoj na presudu Općinskog suda u
Goraždu broj: 45 0 Rs 046958 24 Rs, od 04.10.2024. godine, u sjednici vijeća održanoj dana 04.12.2024. godine, donio je
PRESUDU
Žalba tužiteljice se odbija kao neosnovana i
presuda Općinskog suda u Goraždu broj: 45 0 Rs 046958 24 Rs, od 04.10.2024. godine, se potvrđuje.
Odbija se kao neosnovan zahtjev tužiteljice i
tužene za naknadu troškova žalbenog postupka.
Obrazloženje
Presudom Općinskog suda u Goraždu broj: 45 0 Rs 046958 24 Rs, od 04.10.2024. godine, odbijen je u cijelosti kao neosnovan
tužbeni zahtjev kojim je traženo da se
utvrdi da su nezakonite Odluka JU OŠ Husein
ef. Ðozo broj: 02-151058/23 od 30.11.2023. godine kojom je tužiteljica K.H.
razriješenja dužnosti direktora škole, kao i Zaključak Školskog odbora, broj:
02-15-22/24 od: 08.01.2024 godine kojim se prigovor-žalba tužiteljice odbacuje
zbog nenadležnosti, te da se iste ponište i naloži tuženoj da tužiteljicu vrati
na dužnost direktora počev od 30.11.2023. godine. Odbijen je kao neosnovan
zahtjev tužiteljice da se obaveže tužena da joj na ime razlike plate
koju bi ostvarila da je radila kod tužene na poslovima direktorice počev od
01.12.2023. godine do 15.08.2024. godine u odnosu na visinu plate koju
ostvaruje na poslovima nastavnice bosanskog jezika i književnosti isplati iznos
od 3.289,50 KM, sa zakonskom zateznom kamatom počev od dana donošenja presude
pa do isplate kao i da joj naknadi troškove parničnog postupka. Sud je obavezao
tužiteljicu da tuženoj nadoknadi troškove parničnog postupka u
iznosu od 842,40 KM u roku od 15 dana od dana donošenja presude, dok
je zahtjev za naknadu troškova u preostalom dijelu odbio kao neosnovan.
Protiv prvostepene presude žalbu je putem
punomoćnika blagovremeno izjavila tužiteljica, zbog bitne povrede odredaba parničnog postupka, pogrešno i nepotpuno
utvrđenog činjeničnog stanja, pogrešne primjene materijalnog prava i odluke o
troškovima postupka, uz prijedlog da ovaj sud žalbu uvaži i prvostepenu presudu
preinači na način da tužbeni zahtjev u cijelosti usvoji, uz obavezu tužene da
tužiteljici naknadi troškove parničnog postupka.
U žalbi navodi da je prvostepeni
sud presudu donio uz povredu odredaba iz člana 209. ZPP-a jer nije primijenio
odredbe iz člana 8. i 123. u vezi sa članom 191. stav 4. ZPP-a, odnosno da je
pogrešno primijenio odredne člana 94. stav 1. tačka k) Zakona o osnovnom odgoju
i obrazovanju BPK Goražde (Službene novine BPK Goražde, broj: 5/12, 9/12 i
8/23), kao i odredbe iz člana 9. Zakona o izmjenama zakona o osnovnom odgoju i
obrazovanju BPK Goražde (Službene novine BPK Goražde, broj: 8/23). Smatra da je
sud spor pogrešno podveo pod pravne norme iz člana 11. stav 6., člana 85., 86.
i 3. stav 6. Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju, odnosno član 1. stav 2.
tačka 5), član 3., 12. stav 3., 16. i 17. Zakona o vladinim imenovanjima FBiH.
Prigovara da sud na više mjesta navodi „po mišljenju suda“ a ne primjenjuje
pravne propise, kao i da nije jasno i nedvosmisleno utvrdio da se primjena
Zakona o izmjeni Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju mora primijeniti na
školsku godinu 2022/23, odnosno da se analogno tome mora primijeniti i odredba
člana 94. Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju, pri čemu je konfuzno i
nejasno obrazloženje zašto sud umjesto navedenog lex specialis zakona tumači i
primjenjuje član 2. stav 1. tačka 5) Zakona o vladinim imenovanjima FBiH
pozivajući se na pravni interes. Ističe da je nejasno zašto je sud morao na
deset stranica obrazlagati presudu koja nije donesena na osnovu potpuno
utvrđenog činjeničnog stanja, pri čemu se nepotrebno poziva na Zakon o
ombudsmanima.
Smatra da iz nespornog
činjeničnog stanja proizlazi da je Odluka Privremenog školskog odbora tužene
kojom je tužiteljica razriješena dužnosti direktorice tužene donesena u
suprotnosti sa odredbama iz člana 9. Zakona o izmjeni i dopuni Zakona o
osnovnom odgoju i obrazovanju, smatrajući da je navedeni zakonski propis razriješio
status direktora i pomoćnika direktora u slučaju neusvajanja izvještaja o radu.
Smatra da neusvajanje izvještaja o radu tužene od strane Skupštine BPK Goražde
ne znači da je tužiteljica odgovorna za neuspješan i nezakonit rad, odnosno da
je pobijana odluka tužene lišena bilo kakvog obrazloženja u tom smislu,
pogotovo jer je tužiteljica svoju dužnost obavljala besprijekorno i za svoj rad
ocijenjena ocjenom „naročito se ističe“, da su svi njeni raniji izvještaji
prihvaćeni i da je dobila pohvale za postignute rezultate. Smatra da je odbacivanje
prigovora tužiteljice na pobijanu odluku o razrješenju u suprotnosti sa
odredbama iz člana 87. stav 1. tačka h) Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju
BPK Goražde (Službene novine BPK Goražde, broj: 5/12, 9/12 i 8/23) kojima je
propisano ovlaštenje Školskog odbora da odlučuje o prigovorima i žalbama
radnika.
Ističe
da su svi postupci tužene usmjereni na razrješenje tužiteljice sa dužnosti
direktora, obzirom da je raniji Školski odbor smijenjen jer nije želio postupiti
po zahtjevu Ministarstva za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport BPK
Goražde jer je našao da nema uporišta za donošenje takve odluke, a na osnovu
odredaba iz člana 9. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovnom odgoju i
obrazovanju iz 2023. godine. Smatra da je Školski odbor smijenjen nezakonito,
odnosno protivno odredbi iz člana 94. stav 2. Zakona o osnovnom odgoju i
obrazovanju, odnosno da je nezakonito imenovan Privremeni školski odbor. Smatra
da je sud propustio cijeniti činjenične razloge i pravne argumente tužiteljice,
ukazujući da ista nije mogla biti smijenjena sa mjesta direktorice prije isteka
mandata, a na osnovu odredbe iz člana 9. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o
osnovnom odgoju i obrazovanju, obzirom da nisu postojali jasno definisani
uslovi i razlozi za razrješenje. Smatra da se donošenjem novog zakona i
stupanjem na snagu ne može smatrati da je počela primjena po sili zakona,
odnosno da mandat prestaje početkom primjene zakona, ukazujući da stečeno pravo
ili status može završiti samo po sili zakona ili propisa donesenog na osnovu
zakona. Ističe da je članom 11. Zakona o izmjenama zakona o osnovnom odgoju i
obrazovanju propisano da zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja
u Službenim novinama BPK Goražde, a da se primjenjuje od školske 2023/2024
godine, pri čemu u prelaznim i završnim odredbama nije naznačeno da se isti
djelimično primjenjuje, niti da su zatečeni direktori izuzeti od primjene člana
7. Zakona. Stoga smatra da je odluka o razrješenju tužiteljice suprotna
navedenim propisima jer je donesena zbog neusvajanja izvještaja za 2022/23
godine, dok se Zakon primjenjuje od školske 2023/2024. godine.
Tužena je putem
punomoćnika dostavila odgovor na žalbu u kojem u cijelosti osporava navode iz
žalbe i predlaže da ovaj sud žalbu odbije kao neosnovanu i obaveže tužiteljicu
da tuženoj nadoknadi troškove sastava odgovora na žalbu.
Ističe da tužiteljica
u žalbi ponavlja navode iz prvostepenog postupka, da se osnovi koje je navela u
uvodu žalbe u samoj žalbi ne mogu pronaći, te da je sud dao jasno i pravilno
obrazloženje svih prigovora istaknutih u toku postupka, odnosno obrazložio
zakonitost postupanja Školskog odbora u odnosu na važeće pravne propise. Ističe
da je dokazano da je Školski odbor odluku donio na osnovu Zaključka Skupštine
BPK Goražde i primjenom imperativnih propisa iz člana 94. Zakona o osnovnom
odgoju i obrazovanju, odnosno odredaba iz člana 7. Zakona o izmjenama i
dopunama Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju. Smatra da je sud dao jasne razloge
zbog kojih nije prihvatio utemeljenje tužbenog zahtjeva na odredbama iz člana
9. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju.
Pošto je ispitao
pobijanu presudu u granicama žalbenih razloga i po službenoj dužnosti u smislu
člana 221. Zakona o parničnom postupku (Službene novine Federacije BiH, broj
53/03, 73/05, 19/06 i 98/15) drugostepeni sud je zaključio slijedeće:
Žalba nije osnovana.
Predmet spora je
tužbeni zahtjev za utvrđivanje nezakonitosti i poništenje Odluke o razrješenju
direktorice JU OŠ Husein ef. Ðozo, zahtjev da se
tužiteljica vrati na poslove direktorice i da joj se isplati razlika plaće koju
bi ostvarila na mjestu direktorice u periodu od 01.12.2023. godine do 15.08.2024. godine, uz naknadu troškova postupka.
Iz činjeničnog utvrđenja prvostepenog suda proizlazi da odluka
utemeljena na odredbama iz člana 11. stav 6., i člana 85., 86. i 94. Zakona o osnovnom odgoju i
obrazovanju (Službene novine BPK Goražde, broj: 5/16, 9/20, 8/23), člana 3., 6., 7. i 9. Zakona o izmjenama i dopunama zakona
o osnovnom odgoju i obrazovanju (Službene novine BPK Goražde, broj: 8/23),
člana 1., 2. stav 1. tačka 5), 3., 12. stav 3., 16. i 17. Zakona o
ministarskim, vladinim i drugim imenovanjima Federacije Bosne i Hercegovine
(Službene novine FBiH, broj: 12/03, 34/03 i 65/13). Prvostepeni sud je našao
nespornim da je tužiteljica bila imenovana na mjesto direktorice tužene za
period od 16.08.2020. godine do 15.08.2024. godine, da Zaključkom Skupštine BPK
Goražde od 18.10.2023. godine nije usvojen izvještaj o radu tužene za školsku
godinu 2022/23, da je odlukom Školskog odbora tužiteljica razriješena dužnosti
sa danom 30.11.2023. godine, da je tužiteljica izjavila prigovor na odluku
Školskog odbora dana 18.12.2023. godine, te da je prigovor-žalba zaključkom
Školskog odbora od 08.01.2024. godine odbačen zbog nenadležnosti istog za
postupanje. Nesporno je da je tužiteljica za rad i rezultate u školskoj godini
2022/23 ocijenjena sa ocjenom naročito se ističe, da je Školski odbor održao
sjednicu dana 22.11.2023. godine na kojoj je donio zaključak da nema zakonskog
osnova za razrješenje tužiteljice primjenom člana 94. stav 1. tačka k) Zakona o
osnovnom odgoju i obrazovanju, da je nakon razrješenja tužiteljica dana
15.12.2023. godine zaključila ugovor o radu na neodređeno vrijeme sa tuženom, a
za obavljanje poslova nastavnice bosanskog jezika i književnosti, sa utvrđenim
VIII platnim razredom i koeficijentom 4,00, te da je za mjesec oktobar 2023.
godine primila lični dohodak u iznosu od 1.971,54 KM. Na osnovu nalaza i
mišljenja vještaka ekonomske struke, koji je u cijelosti prihvatio, sud je
utvrdio da razlika plaće koju je tužiteljica primala kao direktorica tužene i
plaće koju prima na radnom mjestu nastavnika za period od 01.12.2023. godine do
15.08.2024. godine iznosi 3.289,50 KM.
Po mišljenju suda prilikom donošenja odluke o
razrješenju dužnosti tužiteljice Školski odbor je postupio u skladu sa odredbom
člana 94. Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju i člana 7. Zakona o izmjenama
i dopunama Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju, nalazeći da ne stoji tvrdnja
tužene da je odluka u suprotnosti sa odredbama iz člana 9. Zakona o izmjenama i
dopuna Zakona. Sud zaključuje da na osnovu navedene odredbe direktor može biti
smijenjen sa dužnosti i prije isteka mandata ako za to postoje valjani razlozi,
pri čemu smatra da u konkrentom slučaju postoji razlog propisan odredbom člana
7. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju,
obzirom da Skupština BPK Goražde nije usvojila izvještaj o radu tužene za
2022/23 školsku godinu, zbog čega je Školski odbor tužiteljicu morao
razriješiti dužnosti direktorice tužene. Sud nalazi da je pogrešno tumačenje
tužiteljice da se direktor ne može smijeniti sa mjesta prije isteka mandata na
koji je izabran i da isto nema uporište u Zakonu, ukazujući da je odredbama
člana 7. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona propisan konkretan razlog zbog
kojeg direktor mora biti smijenjen. Sud nalazi da je neosnovan prigovor
tužiteljice o retroaktivnoj primjeni Zakona ukazujući da je nesporno da se
Zakon primjenjuje od školske 2023/24 godine, kao i da je odluka o razrješenju
tužiteljice donesena upravo u 2023/24 školskoj godini, odnosno 30.11.2023.
godine. Sud nalazi da je bez obzira na činjenicu da se Izvještaj o radu koji
nije usvojen odnosi na 2022/23 godinu to ne znači da je zakon retroaktivno
primijenjen, obzirom da je odluka Skupštine BPK Goražde donesena nakon što je
počela primjena Zakona, odnosno da je razlog za razrješenje tužiteljice po
odredbama člana 7. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovnom odgoju i
obrazovanju nastao u školskoj 2023/24 godini.
Sud je odbio prigovor tužiteljice da je Školski odbor imenovan protivno odredbama iz člana 94. stav 2. Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju, cijeneći da je tužena javna ustanova čiji je osnivač Skupština BPK Goražde, te da postoji pravni interes osnivača za imenovanje Školskog odbora koji nalazi u odredbama iz člana 2. stav 1. tačka 5) Zakona o vladinim imenovanjima. Sud je našao da se na rad tužene primjenjuju propisi o ustanovama, te da Vlada kantona ima pravo da vrši izbor i razrješenje članova Školskog odbora tužene, a na osnovu odredaba iz člana 85. i 86. Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju. Kako je tužena regulisani organ, to je jedina zaštita u postupku imenovanja i razrješenja privremenog školskog odbora propisana odredbama člana 16. i 17. Zakona o vladinim imenovanjima, odnosno putem prigovora zainteresovane osobe javnom službeniku, odnosno podnošenjem zahtjeva za zaštitu ljudskih prava pred Kancelarijom Ombudsmena, pri čemu nije dokazano da su navedeni instituti iskorišteni, zbog čega je sud zaključio da u ovom postupku ne može raspravljati o zakonitosti imenovanja Školskog odbora. Sud nalazi da je osnovan prigovor tužiteljice da je Školski odbor morao raspravljati o njenom prigovoru na odluku o razrješenju sa dužnosti direktora tužene, a na osnovu odredaba iz člana 87. stav 1. tačka h) Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju, ali je ukazao da se u konkretnom slučaju ne radi o sporu pune jurisdikcije, već sporu u kojem se vrši ocjena zakonitosti, zbog čega se ovlaštenje suda svodi na ispitivanje zakonitosti donesene odluke, koja podrazumijeva zakonitost procedure o razrješenju i postojanje razloga za razrješenje. Stoga zaključuje da je odluka Školskog odbora donesena u skladu sa odredbama člana 7. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju, a nakon što Skupština BPK Goražde nije usvojila izvještaj o radu tužene za 2022/23 školsku godinu, odnosno da je odluka zasnovana na Zakonu i donesena po zakonom propisanoj proceduri, zbog čega je odbio tužbeni zahtjev tužiteljice. Odluku o troškovima postupka sud je donio na osnovu odredaba iz člana 387. ZPP-a.
Žalbeni razlog povrede
odredaba parničnog postupka nije ostvaren, obzirom da prema stanju u spisu ni u
postupku kod prvostepenog suda koji je prethodio donošenju pobijane presude,
kao ni u samoj presudi nije bilo i nema nedostataka iz člana 209. stav 2. tačka
2), 3), 8), 9), 12) i 13) Zakona o parničnom postupku, a na koje nedostatke
drugostepeni sud pazi po službenoj dužnosti, saglasno
odredbi iz člana 221. Zakona o parničnom postupku. U obrazloženju presude dati
su potpuni razlozi o odlučnim činjenicama iz kojih je vidljivo zašto je tužbeni
zahtjev tužiteljice odbijen. Prvostepeni sud je naveo kojim se razlozima
rukovodio, odnosno koje činjenice i okolnosti je uzeo u obzir prilikom
odlučivanja o tužbenom zahtjevu. Pri
tome je sve provedene dokaze cijenio na način propisan odredbom člana 8. Zakona
o parničnom postupku, a
što proizlazi iz analize provedenih dokaza, jer dati razlozi imaju svoju
činjeničnu i pravnu osnovu u provedenim dokazima i stanju predmetnog spisa,
tako da nije osnovan žalbeni prigovor povrede odredaba iz člana 191. stav 4.
ZPP-a.
Neosnovan je i žalbeni razlog pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja, jer je prvostepeni sud i po ocjeni ovog suda pravilno
utvrdio odlučne činjenice u ovoj pravnoj stvari, obzirom da je tokom postupka proveo sve dokaze predložene po strankama koji su bili relevantni za donošenje
odluke, te na temelju pravilne ocjene provedenih dokaza u skladu sa članom 8. i 123. stav 2. Zakona o
parničnom postupku donio pravilnu odluku, pri čemu činjenično utvrđenje na kojem je temeljena prvostepena presuda, u
odnosu na ocjenu osnovanosti tužbenog zahtjeva nije dovedeno u sumnju niti
žalbenim navodima tužiteljice.
Po ocjeni ovog suda
prvostepeni sud je imao činjenični i pravni osnov kada je odlučio kao u izreci
prvostepene presude te je na pravilno i potpuno utvrđeno činjenično stanje
pravilno primijenio materijalno pravo. Neosnovano tužiteljica ukazuje da je
prvostepeni sud pogrešno utvrdio činjenično stanje, odnosno da nije pravilno
utvrdio da se odredbe Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovnom odgoju i
obrazovanju ne mogu primjenjivati na tužiteljicu. Naime, odredbama iz člana 11.
navedenog Zakona propisano je da Zakon stupa na snagu osmog dana od dana
objavljivanja u Službenim novinama BPK Goražde, a da će se isti primjenjivati
od školske 2023/24. godine. Kako je Zakon objavljen u Službenim novinama BPK
Goražde dana 30.07.2023. godine, to proizlazi da je stupio na snagu dana
07.08.2023. godine, te da se počeo primjenjivati od 01.09.2023. godine, kada je
počela školska 2023/24. godine. Kako je sud utvrdio da je Školski odbor tužene
odluku o razrješenju tužiteljice sa mjesta direktorice donio dana 30.11.2023.
godine, to jasno proizlazi da je odluka donesena u periodu kada je Zakon već
bio u primjeni.
Nadalje, neosnovano se
tužiteljica poziva na odredbe iz člana 9. Zakona o izmjenama i dopunama zakona
o osnovnom odgoju i obrazovanju BPK Goražde, smatrajući da nije mogla biti
smijenjena sa mjesta direktorice sve do isteka mandata na koji je izabrana.
Naime, ovaj sud ukazuje da iz navedene norme kojom je propisano da mandat
direktora škole, odnosno pomoćnika direktora škole, zatečenog na dužnosti na
dan stupanja na snagu Zakona traje do isteka mandata na koji je izabran se može
tumačiti isključivo kao ovlaštenje direktora da njihov mandat ne prestaje
donošenjem novog zakona, odnosno da se izbor direktora neće vršiti do isteka
mandata već izabranog direktora. Na takav zaključak upućuju odredbe iz člana 3.
i 5. Zakona, a kojim su izmijenjene odredbe člana 88. i 90. Zakona o osnovnom
odgoju i obrazovanju kojima je propisana nadležnost i način imenovanja
direktora škole, tako da se odredbama člana 9. Zakona osigurava status
direktora koji se već nalazi na funkciji u trenutku stupanja na snagu zakona.
Neosnovan je prigovor tužiteljice da je sud pogrešno
primijenio odredbe člana 94. stav 1. tačka k) Zakona o osnovnom odgoju i
obrazovanju BPK Goražde), odnosno odredbe iz člana 7. Zakona o izmjenama i
dopunama Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju, kojima je propisano da je
Školski odbor dužan razriješiti direktora dužnosti u roku od 30 dana ako
Skupština Kantona ne usvoji izvještaj o radu škole. Iz navedenih normi
proizlazi da se radi o obligatornoj obavezi Školskog odbora, na koju ne utiče
ocjena rada direktora koju je dobio u navedenom periodu, zbog čega je sud
osnovano utvrdio da je zakonita odluka Školskog odbora koji je prilikom
donošenja odluke o razrješenju tužiteljice sa mjesta direktorice škole postupio
u skladu sa obaveznom normom, obzirom da je nesporno utvrđeno da je Skupština
Kantona rješenjem od 18.10.2023. godine odbila usvojiti izvještaj o radu tužene za
školsku godinu 2022/23.
Neosnovano se tužiteljica poziva da tužena nije
mogla donijeti pobijanu odluku jer se radi o izvještaju za školsku godinu koja
je prethodila periodu od kojeg je Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o
osnovnom odgoju i obrazovanju stupio na snagu, obzirom da je u momentu u kojem
je izvještaj odbijen Zakon već stupio na snagu, zbog čega se ne radi o retroaktivnoj
primjeni zakona. Naime, zakonom nije propisano da se isti neće primjenjivati na
izvještaje za proteklu školsku godinu, već da se odredbe o razrješenju
direktora primjenjuju početkom primjene Zakona i nastupanjem razloga za
razrješenje direktora iz člana 94. stav 1. tačka k) Zakona, zbog čega Školski
odbor nije bio dužan donositi posebno obrazloženje prilikom donošenja odluke,
izuzev da su nastupile posljedice propisane navedenom zakonskom odredbom,
odnosno da izvještaj o radu nije usvojen.
Neosnovan je prigovor tužiteljice vezan za obrazloženje prvostepenog
suda koje se odnosi na imenovanje Privremenog školskog odbora, obzirom da je
upravo tužiteljica u prvostepenom postupku isticala nezakonitost imenovanja.
Osnovano je sud ukazao na zakonske odredbe koje se primjenjuju na ocjenu
zakonitosti izbora Školskog odbora, odnosno zaključio da nije ovlašten da o tom
pitanju raspravlja, pri čemu je tužiteljicu ispravno uputio na odredbe Zakona o
vladinim imenovanjima koje se imaju primijeniti u slučaju prigovora na
zakonitost izbora Školskog odbora. Kako tužiteljica nije dokazala da je
donesena odluka kojom se utvrđuje da je Školski odbor nezakonito imenovan, to
sud u ovom postupku nije ni mogao uzeti da je odluka koju je donio Školski
odbor tužene donesena od neovlaštenog organa.
Kako je sud ispravno
utvrdio da odluka o razrješenju tužiteljice sa mjesta direktorice tužene nije
nezakonita, to nije od uticaja ni činjenica da je tužena propustila raspraviti
o prigovoru-žalbi tužiteljice, a u skladu sa odredbama iz člana 87. stav 1.
tačka h) Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju BPK Goražde. Naime, kako je u
sudskom sporu tužiteljici omogućeno da se odluči o njenom zahtjevu za
poništenje odluke o razrješenju sa funkcije direktorice tužene, te kako je isti
ocijenjen kao neosnovan, to činjenica da je odbačen njen zahtjev za
preispitivanje odluke od strane Školskog odbora nije od uticaja na zakonitost
prvostepene odluke, odnosno ne može uticati na zakonitost pobijane presude.
Odluka o troškovima
žalbenog postupka donesena je na osnovu člana 386. stav 2., 387. i 397. stav 2.
Zakona o parničnom postupku. Prilikom
odlučivanja o troškovima postupka, ovaj sud je uzeo u obzir samo troškove koji
su bili potrebni za vođenje parnice, zbog čega je odbio
zahtjev tužiteljice za naknadu troškova sastava žalbe obzirom da sa istom nije
uspjela, dok
je zahtjev tužene za naknadu troškova sastava odgovora na žalbu odbio kao
neosnovan obzirom da isti nije bio neophodan za vođenje postupka.
Kako je ovaj sud našao
da ne postoje razlozi zbog kojih se presuda pobija a ni razlozi na koje pazi po službenoj dužnosti, žalbu je odbio
kao neosnovanu i prvostepenu presudu potvrdio na osnovu odredaba člana 226.
Zakona o parničnom postupku.
PREDSJEDNICA VIJEĆA
Bjelović
Milijana
-